۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۸, جمعه

صدارت :(رنگین‌کمان۵)با ابتکار روشهای خشونت‌زدایی، اسلحه در دست سرکوب‌گر ...









علی #صدارت

گفتگوهایی در تلوزیون رنگین کمان با عنوان : تبادل اندیشه، خبر، و نظر

جلسهُ پنجم:

صدارت :(رنگین‌کمان۵)

لینک     https://youtu.be/82bR4mkk6P0?t=4s

در بارهُ:

بکارگیری خشونت، به راه سوریه رفتن است  و  خشونت‌زدایی  تضمین کننده صلح، وتنها راه است برای گذاری صلح‌آمیز از استبداد به مردمسالاری و تمرینی برای  حقوق‌مداری



باید از خشونت از هر نوع و به هر اندازه اجتناب کرد. خشونت‌پرهیزی خوب است ولی خشونت‌زدایی بهترین راه برای مقابله با این رژیم وحشی لجام‌گسیخته است. در مورد اهمیت تلاش و ابتکار و خلاقیت در خشونت‌زدایی، و موثر بودن آن و نیز در مورد نتیجه عکس دادن خشونت و خشونت‌گستری، اگر در ذهن بعضی شکی بود،  تجربهُ این چهار دهه باید برای آنها درسی باشد که عکس‌العمل شدن به خشونت‌های رژیم، همیشه به افزایش ابعاد خشونتها انجامیده است. این واقعیت تلخ منحصر به ایران نمیشود و همه جا نتیجه‌های اسفبار خشونتهای زنجیره‌ای که بدون استثنا پای قدرتهای خارجی را هم به میان کشیده است، به وضوح دیده میشود. فاجعه غیرقابل جبران سوریه هم تجربه تلخی است که ملتهای غیرایرانی هم دچار آن شده‌اند.

مراجعه به قدرت داخلی، چه آنها که درون رژیم هستند (مانند انتظار از آقای خامنه‌ای برای دادن آزادی‌ها و انجام اصلاحات و تحولات و نرمش‌هایی) و چه آنها که در خارج رژیم هستند (مانند آقایان رفسنجانی و خاتمی و….)  مردود است. بیش از چند دهه تجربه، امروزه برکسی پوشیده نیست که این رژیم، اصلاح‌پذیر و یا تحول‌پذیر نیست. اصلاح‌طلبان و تحول‌طلبان، به دلیل اینکه همه مخالف گذار از این رژیم هستند، ضمن هم‌صدا شدن با ولایت مطلقه فقیه در پیشبرد شعار «حفظ نظام از اوجب واجبات است»  فقط به بد و بدتر و بدتر شدن سرنوشت ما کمک کرده‌اند.

رجوع به قدرت داخلی بدون خشونت و تخریب نخواهد بود. افراد و گروههایی که (اگر فقط برای کسب قدرت نباشد و واقعا عشق وطن و هموطن داشته باشند) برای حل مشکلات کشور، به سازندهُ آنها رجوع میکنند، رجوع کنندگان به قدرت‌ها بدانند که خود آنها، اگر نه از اولین کسان، بالاخره از کسانی خواهند بود که خودشان قربانی خشونت‌ها و تخریب‌هایی خواهند بود که مراجعه کردن به قدرت‌ها، نمیتواند به همراه نداشته باشد. آیا تجربه این چهار دهه اخیر، ذره‌ای خلاف آنرا میگوید؟

نباید دروغ کلیشه‌ای مکرر «منافع  مشترک» را باور کرد، این یک وسیله برای تحمیق مردم بوده است. دود این‌گونه آتش‌هایی که ملموس‌ترین‌های آن‌ها برای مثال حمله قدرتها به افغانستان و عراق است،  نه تنها به چشم مردم افغانستان و عراق، به عنوان ملت‌های زیرسلطه، بلکه به چشم سلطه‌گران هم رفته است که امروزه می‌بینیم که دنیایی مملو از خشونت و خون و آتش در منطقه و در جهان، سرنوشت همه ما شده است. ولی اگر بجای کلمهُ «منافع»  از  کلمهُ  «حقوق»  استفاده کنیم، و به علت اینکه حقوق، همه‌مکانی و همه‌زمانی و همه‌کسانی و بدون هیچ تبعیضی، ذاتی بشریت و همه انسانها هستند، آنوقت امنیت ملی مردم امریکا این نمی‌شود که منابع کشورهای زیرسلطه را به تاراج ببرند.



 لینک در تلگرام:

t.me/sedaratMD/583



لینک در سایت علی صدارت:

 

در صفحه فیس‌بوک:

  https://www.facebook.com/Sedarat57/posts/1670057739737502

در جی‌پلاس:

   https://plus.google.com/u/0/+AliSedarat/posts/grfrA2S7FLe

مردم‌سالاری یک فرهنگ است. دموکراسی یک شیئ نیست که مثلا جرج بوش از خارج به افغانستان و عراق وارد کند!

فرهنگ یک جامعه و یک ملت را، فرهنگ تک تک افراد آن جامعه تعیین می‌کنند.

من و شما و هرکدام از همهُ ما می‌توانیم، و باید پیوسته مردمسالارتر شویم و به این ترتیب، در غنا بخشیدن به فرهنگ مردم‌سالاری در وطنمان، به سهم خود و به نوبه خود، نقش‌آفرین باشیم.

برای ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر، این تنها راه است.

لازم است که من و شما و هرکدام از همهُ ما، به وظیفهُ شهروندی خود عمل کنیم و هیچ‌کدام از ما منتظر این نباشیم که دیگری و دیگران سرنوشت ما را برای ما بسازند.





تمام برنامه‌های رنگین کمان در کانال یوتیوب شاخهُ چهارم:

https://www.youtube.com/watch?v=lrbGvd8YM2s&list=PLy3IwskQaIzoZmZshXkZGWMpeKnqPc4zH





لینکها در سایت رنگین کمان:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLQHJlssG9EPZ_evWdOykFJoYiyeNW10w-

https://rangin-kaman.net/page/1/?s=sedarat

لینک این برنامه در یوتیوب:

   https://youtu.be/82bR4mkk6P0?t=4s

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر